Annons:
Etikettallmänt
Läst 412 ggr
ähnchen
2016-05-01 14:51

Dagens träning: Fokus och Balans med flagga

Sedan Grynet flyttade till nya stallet för drygt två veckor sedan har hon landat fantastiskt bra. Vi har tagit det lugnt från dag 1 och jobbat igenom övningarna i tur och ordning och enbart tagit nästa steg när föregående satt. 

När hon idag skötte sig exemplariskt under Fokus och Balans (FoB) samt Desensibilisering (DS) med repet tog jag fram flaggan som vi inte jobbat med på ett tag. Jag började med att introducera den som om vi hade tagit fram den för första gången. En nyfiken blick, den försvann, hon släppte den. Repetition. När blicken blev något av en "Ja, jag fattar, en flagga. Får jag somna om nu?" skickade jag ut henne på en volt och hon tog en kraftfull sats och travade igång med energi i stegen men helt utan att hetsa upp sig. Hon trampade under när hon vände inåt och slappnade av under DS där jag klappade henne med flaggan. Höger sida som brukar vara den jobbigare för henne gick förvånansvärt bra, vänster inga problem alls. Repetition. Ännu bättre. Så sjukt bra!

När jag bad henne om galopp kom första språnget direkt efter signalen, i båda varv. Och jag stod där med det bredaste leende jag någonsin åstadkommit. 😃 Det känns helt underbart! ☀️

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: