Annons:
Etikettallmänt
Läst 1133 ggr
Princesseen
1/14/16, 11:40 PM

instruktör i natural horsemanship

Finns det några utbildningar så att man blir instruktör/tränare i natural horsemanship?

Mvh Agnes

Annons:
Princesseen
1/15/16, 12:08 AM
#1

Vad menas med Certifierad Hästcoach samt cert. NLP Master Practitioner & cert. NLP Practitioner.?

LinaN
1/15/16, 10:03 AM
#2

Det betyder att de gått utbildningar inom en viss inriktning och att de har papper som styrker till vilken utbidlningsgrad det rör sig om.

Parelli har en instruktörsutbildning i england, australien och givetvis usa.

Sen finns det ju andra instruktörer/inriktningar också som har instruktörsutbildningar. Till exempel Dressage Naturally, som är NH-baserad dressyr, hon håller till i usa men har iaf en utbildad elev här  isverige såvitt jag vet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Princesseen
1/18/16, 7:47 PM
#3

Okej. Har tyvärr ingen möjlighet att flytta utomlands och utbilda mig. Har någon hört talas om utbildningen som finns på http://www.hastcoach.se/ ?

LinaN
1/18/16, 10:26 PM
#4

#3 man åker på 1-3 månader långa utbildningar så det är inte nödvändigt att man flyttar. Det är mer som att studera utomlands. :)

Jag har personligt svårt för denna människa och hennes attityd samt hänsynslösa marknadsföring som tidigare skett här på sidan utan någon som helst respekt inför de regler som finns för företagare som vill annonsera.

I övrigt så är hennes filosofi nästan uteslutande baserad på Parellis 7 lekar och i min PERSONLIGA mening en ren rippoff som gjorts så att det inte kan ske någon stämningsansökan eftersom hon ändrat tillräckligt mycket för att det inte ska "vara samma"

Jag har några av hennes filmer och jag kan tycka där finns sånt som är helt ok, och sålänge man inte skadar sig själv eller hästen så får man väl lösa problemen som man vill. Men jag hade inte betalat pengar för att utbilda mig hos henne.

MEN ÅTER IGEN; DET ÄR MIN PERSONLIGA ÅSIKT SOM INTE HAR MED SAJTENS VÄRDERINGAR ATT GÖRA ÖVER HUVUD TAGET

Sen har vi Hearts and horses som har elever emellanåt nere i skåne.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Hönan]
2/4/16, 10:55 AM
#5

Vad menar du med Natural Horsemanship? Det finns väldigt många saker som gärna landar under begreppet, som inte har alls med varandra att göra. Och eftersom att begreppet inte har något riktigt vara, så kan man egentligen inte utnämna någon till NH-instruktör enligt min mening. För alla har sin version. Så man behöver precisera lite mer vad man är ute efter. :)

Upp till toppen
Annons: