Annons:
Etikettallmänt
Läst 660 ggr
LinaN
2015-05-04 11:05

Vad jobbar du med just nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det för specifika övningar/uppgifter du och din häst sysslar med just nu? Vad har ni för mål för sommaren och vad har ni för planer? :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
2015-05-04 11:07
#1

Själva har vi planer på att få tränat mer på liberty och göra en audition för level 3 på det. Vi har fått massor med bra verktyg av min tränare för detta och det kommer bli riktigt skoj att se hur långt vi hinner i sommar! :D I augusti är planen att filma och skicka in till Parelli.

En audition är en sorts prov där man får ett antal uppgifter där man ska genomföra dessa men även visa alla 7 lekarna på ett bra sätt så de på parelli kan bedöma uppgifterna och sen får man ett betyg :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kvekki
2015-05-13 07:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag jobbar ju från flera olika håll, målet i ridningen är att få bättre balans, takt och såklart form. Där tar vi baby-steps o jag själv är väl största hindret. Vi har även börjat snegla på WE vilket passar oss perfekt! I trickträningen så jobbar vi just nu på att lära sig lägga sig. Det tar tid då vi jobbar löst och otvunget. Men det går sakta framåt! Har i dagarna bestämt ett mål och det är agility-sm i sommar! Så vi fortsätter träna vår agility. Måste verkligen träna på finliret, att bara ta ett steg åt gången! Målet är att ställa upp i lös och uppsuttet. Under sommaren skall även uunghästarna komma vidare i steg två av sin utbildning. De är inridna i vinter o om nån månad börjar utbildningen. Även dom är med o tränar agility.

fridaas
2015-05-13 09:29
#3

Nu är jag "bara" medryttare, men är ändå den som får visa de andra hur man "ska" göra, fast de har hållt på mycket längre än mig med NH.
Hur som haver så övar jag på att få ena hästen att gå genom smala passager och med den andra är att få henne att gå undan för tryck.
Hon jag rider med övar på att få upp kontakten när hon står på marken, rider hon har de superkontakt och hon behöver nästintill bara tänka vad hon ska göra så gör de det, men på marken funkar det inte alls.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Cahira
2015-05-24 01:03
#4

Just nu jobbar vi på att renovera ett område där jag ska kunna jobba med henne så hon går och bara "är" med den andra hästen och åsnan just nu. Om jag försöker jobba där dom är så är Piper en pina och tar jag henne till gården så skäller hundarna som stör så vi ligger lågt. Jag bara tränar på hantering, borstning osv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Gronstedt
2015-05-25 18:07
#5

Just nu jobbar jag med att hitta en häst att jobba med 😕. Kan inte skaffa en egen, ridskolehästarna kan man ju inte göra som man vill med …

Upp till toppen
Annons: