Annons:
Etikettutrustning
Läst 2421 ggr
ewelines
2015-04-13 17:00

Monty roberts, Dually grimma

Söker Monty Roberts grimma, dually-halter i den "svarta storleken" alltså M. Ingen som råkar ha en till salu, vet någon som har eller känner till någon svensk återförsäljare?

Annons:
Shoshone
2015-04-14 09:27
#1

Hmm jag har men vill inte sälja den i medium, bara den röda i small :-P

ewelines
2015-04-14 09:30
#2

Synd! Small blir nog för litet tyvärr :/ Beställde du dina från USA eller vart fick du tag i dem? Tycker du dem är bra? :)

LinaN
2015-04-14 10:52
#3

Dually-grimmorna går att beställa från england har jag för mig!

sen är man duktig på att sy o grejja så kan man snickra ihopa en själv :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

ewelines
2015-04-14 20:04
#4

Får googla lite till helt enkelt.. Har hittat där man kan beställa från hans egen hemsida men då blir de ca 850kr med frakt så hade hoppats på o kunna hitta lite billigare men får väl se om jag lyckas. #3 Jag är så okreativ med sådant och/eller mest lat och shopping glad kanske med för den delen ;) annars är de nog faktiskt inte så svårt egentligen..

Shoshone
2015-04-15 14:06
#5

Dom är SNORbra! eftersom den inte lägger något tryck i nacken utan på nosryggen och det får hästen att inte gå emot trycket bakåt utan att lätta framåt istället. Superbra vid lastning! och även att rida i :)Tanken är verkligen supersmart! alltså själva uppfinningen :)

Jag köpte min av självaste Anna Twinney som jobbat för Monty när hon var i Sverige och höll kurs, nu kommer hon inte hit längre. Sen hittade jag två begagnade på en westerntillsalu tråd på fb men den ena av dem har jag redan sålt, mediumen tyvärr :(

Vad blir de att kosta om man beställer från hennes hemsida då?

Reachouttohorses.com

Däremot är jag bekant med en snubbe som varit certifierad tränare för henne här i Sverige men som inte är det längre och han har nog en drös ligger, ja kan PMa dej hans namn så kan du hitta han på fb om du har det :)

ewelines
2015-04-15 20:00
#6

Låter kanon! Tanken är att använda den som en hjälp vid last träningen av mitt sto, och tror den kommer funka toppen på henne så nu längtar jag efter att få pröva den! Hon har stl FULL i vanliga träns, grimmor, så visst är de en medium jag borde satsa på? Om jag lyckats läsa mig till rätt. Hennes sida var billigare! Hon verka inte ta någon frakt så verka hamna på ungefär 500kr och de känns ju helt klart mer okej. Så hittar jag inte någon annanstans ska jag beställa en därifrån nästa vecka! Ja snälla gör de, vore toppen! :) tack!!

Annons:
ewelines
2015-04-15 20:29
#7

Lyckades hitta en svensk sida där dom beställer hem grimmor nu i maj så man kan lägga en beställning hos dom för 550kr. Så har mailat o kollat där när man kan förväntas få hem den isf. Hästpedagogen.se Frågade oxå om storleken så får väl se om jag får svar, men som jag förstått kan man spänna in o ut dem ganska mkt själv? :)

ewelines
2015-04-15 21:08
#8

Hittade bra info om storlekarna så la en beställning på den hemsidan nu, väntar bara in bekräftelse på när jag får hem den. Återkommer med hur de gått/åsikt när jag prövat den om någon annan skulle vara intresserad :)

[Howres]
2015-04-17 12:44
#9

Dem grimmorna är jätte bra! Jag red in en 3åring med hjälp av en dually grimma, hon lyssnar jätte bra på hjälperna nu :)

Upp till toppen
Annons: