Annons:
Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 631 ggr
Fjäril
2/21/15, 10:59 AM

Snor, svullen vid spottkörtlarna?

Hej, Min tjej (varmblod på 8 år) är till och från svullen vid sin högra spottkörtel (från "örat" och ner). Ingen direkt svullnad på vänster sida. Hon fick det första gången förra sommaren (har haft henne i ett år drygt och jag vet inte hur det vari tidigare), detta två gånger efter att hon gått i en annan hage. Sen har jag inte sett något fram tills nu. Det kommer och går. Enligt två olika veterinärer kan det vara "förträngning", inget man gör något åt, förutom att ha hö't högre upp (i nät) möjligen. Den andre tippade på allergisk reaktion? Vi har fint hö i stallet men det är om det kommit in något hon reagerat på i silaget? Förutom svullnaden blir hon ibland snorig, bara på vänster sida - också? Det kan vara gulaktigt. Det håller i sig i några dagar, sedan försvinner det och dyker upp en månad senare igen? Eftersom det kommer och går, utan andra symptom som hosta, feber, sämre allmäntillstånd funderade veterinären på om det kunde vara något med bihålorna? I övrigt äter, dricker och sköter hon magen som hon ska. Hon tränas också som en travhäst "ska", utan att verka svag. Hon hade feber i en dag för ett tag sedan (38,7), men annars inget annat? Har ni några teorier?

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
LinaN
2/21/15, 11:29 AM
#1

Tyvärr har detta inget med NH att göra över huvud taget. Så låser tråden, men hoppas du kan få svar på någon av de andra vanliga hästsajterna i nätverket!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: