Annons:
Etikettoff-topic
Läst 807 ggr
natrualhorse
12/13/14, 10:07 PM

Fodervärdsavtal

Vad är viktigt att skriva i ett fodervärdsavtal? Vi ska köpa ett från Hööks men finns det något man brukar glömma eller som inte finns med? Som man då måste lägga till.

Annons:
akittehmonster
12/13/14, 10:09 PM
#1

Intressant och veta, föjer tråden!

LinaN
12/14/14, 6:00 PM
#2

finns enormt mycket som saknas i avtalet från hööks. både fodervärds och medryttaravtal

Jag har ett 4 sidor långt medryttaravtal som reglerar allt från hur hästen tränas, till vad för foder han inte får äta och hur man ger honom godis. Vidare till hur uppsägningstid och hur man säger upp sig, vem som ansvarar för skador och självrisk om det behövs vetrinärvård. Vad som gäller om medryttaren är under 18 år iom att det är då föräldern som är ansvarig. Vad som gäller om saker går sönder. osv.

Allt detta och massor mer funkar även när det kommer till fodervärdsavtal. Jag har valt att skriva mitt avtal så att det lätt ska funka både som medryttar och fodervärdsavtal.

Sen är det ett sto man har så kanske man ska reglera vad som händer om hästen blir dräktig, oavsett om det är fodervärdens plan eller inte. tjuvbetäckningar händer ibland, men sen finns det ju folk som inte är helt ärliga heller. vem ska stå för vaccinationer, licenser och annat om hästen ska tävlas. får hästen tävlas? har hästen några problem, tex i mitt avtal står det att hästen har svårt för höger galopp i ridhus och på ridbana, men inte ute i naturen. Samt att medryttaren/fodervärden inte får någon ersättning för den utbildning som den lägger ner på hästen under perioden.

När jag hade foderhäst en gång så hade jag även foton på vilken utrustning jag skickade med hästen, samt text som beskrev i vilket skick de var i, vilket märke osv. Det är förvånansvärt vad folk kan ha sönder och slarva bort saker annars… Så det skulle jag verkligen rekommendera att ha med som en bilaga.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: