Annons:
Etikettallmänt
Läst 712 ggr
Zollan
2014-10-18 14:26

Före och efter naturalhorsemanship?

Ni är ju verkligen duktiga nh-utövare här på sidan som är på olika nivåer och har haft olika förutsättningar. Man läser, ser bilder och filmer oftast bara om hur långt man kommit - där hästarna och människan är jätteduktiga och det ser ut som att ni aldrig haft några problem! Därför tycker jag det vore jättekul om ni ville dela med er om er resa tillsammans med er häst! Ni får gärna visa bilder, filmer eller skriva en text om hur er häst var när ni började och hur ni har det nu? Vad ni hade för problem och hur han/hon var innan idag :) Hoppas ni vill dela med er :)

Annons:
Zollan
2014-10-18 14:52
#1

Jag kan börja :) Jag har en ponny som jag haft i ett år som när han kom till mig inte ens gick att gå med utanför stallbacken - han satte ner huvudet och gick och man kunde inte hålla i honom. Han gick heller inte att köra/rida, han bara kastade sig åt alla håll och kanter. Han är otroligt smart och vet precis hur han ska göra för att slippa jobba. Idag kan jag gå med honom utan att han drar och kan köra honom utan större krångel. Vissa dagar när han är på dåligt humör så kan han bråka lite men annars är han jättetrevlig och gosig. Så vi har en lång väg tills vi har blivit såna vänner där han uppskattar att vara tillsannans med mig och vill arbeta tillsammans med mig :) Men jag hoppas att jag kan, med hjälp av er, få inspiration till fortsatt arbete :)

LinaN
2014-10-18 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi har nog haft alla problem man kan ha. En häst som frös fast i marken eller så slet han sig och stack all världens väg. Stack i galopperna, blev stark, lyssnade inte, trängdes, gick på en, stod inte stilla vid uppsittning, gick inte att spola med vattenslangen, gick inte att klippa, osv osv….

idag har jag en väldigt följsam häst som är väldigt trevlig att hantera. Men själv anser jag att vi har lång väg kvar ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Cahira
2014-10-25 06:53
#3

Puttar upp denna, vill höra fler historier :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: