Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1014 ggr
JoeyPowiiie
6/22/14, 11:52 PM

(SökeS) Problemhäst för inridning.

Har du en häst som är svår i ridningen? Som du kanske inte har tid att utbilda? En häst som inte lyssnar eller har olater? Jag letar efter ett projekt att arbeta med. Mina krav är att hästen ska vara minst 3 år, vara under ponnymåttet och vara stabil psyket. Ingen hingst. Den ska vara möjlig att köpa om vi klickar (men vill i första hand bara hjälpa folk med problemhästar). Jag heter Jennipher och år 14 år gammal. Sedan jag var 3 år gammal har jag ridit. Jag red under hela mina första ridår bara unghästar och shetlandsponnier. Min första häst kom från Danmark och gick knappt att sitta på. När vi sedan sålde honom så var han väldigt snäll och social. Då var jag endast 6 år och hästen 7 år. Jag har utbildat många hästar genom åren och har stor erfarenhet om vad det innebär. Jag har även haft en shettisvalack som jag fick hem när han var 3 år gammal och endast hanterad i grimma. När jag i januari i år sålde honom var han riden i alla gångarter, hoppad 50 under ryttare och 1 meter utan, inkörd och tränad för tränare med lovord. Han såldes till en familj på Gotland med en 9 årig tjej. Tjejen rider honom i grimma och grimskaft, har kvalat in honom i ponnytrav och dom är jätte nöjda. Han är nu endast 4 år gammal. Referenser finns hos nuvarande ägare och tidigare ryttare. Jag är 165 cm lång och väger cirka 50 kg. Jag är balanserad och mjuk i min ridning. Jag är orädd och tuff med på ett positivt sätt. Jag har för nuvarande ett arabsto på 21 år. Hon är inte världens lättaste och jag har jobbat för att ens få henne framåt. Nu efter 5 månader går hon i form och hoppar banor utan problem. Referens finns hos tränare. Det vi har att erbjuda är lösdrift med 3 hagkamrater, hage som är cirka 1 km lång upp i en skog och med mycket gräs i. Daglig tillsyn och motionering. Jag kan inte säga hur lång tid det tar exakt för just din ponny att bli av med sitt problem då det tar olika lång tid för olika hästar. Allt ska ske i ponnyns takt och inget ska vara påtvingat eller stressat. I första hand maila mig på jennis@live.se eller smsa 0723063412 och berätta om din ponny och skicka gärna med en bild. Hur stort problem din ponny en har så tveka inte att höra av dig! Video och bilder kan skickas vid intresse.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: