Annons:
Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 1084 ggr
Blawe
6/19/14, 1:09 PM

Tandväxling

Hej!

Mitt älskade ministo Chloè (3 år)  håller på att växla tänder. hon har varit lite sen, och tappade sina första tänder några veckor innan hon fyllde 3. Jag är nu lite orolig för henne, hennes två framtänder i underkäken vrider sig inåt, eftersom tänderna brevid inte lossat än🤔 Det samlas lite mat där när hon äter och är rädd att hon ska få foderinpakning, och tandlossning. Någon som vet ifall det är allvarligt? Eller vrider de sig rätt när de andra lossnar? Ska jag ta hit en hästtandstekniker för att kolla på henne? Kanske kan vara svårt för er att avgöra, men det kanske hänt er?? Och OM det skulle behövas en "tandläkare", vet ni någon bra? Kan jag försiktigt borsta bort gräset med en tandborste??vill verkligen inte att hon ska få det jobbigt med sina tänder sen för att jag slarvade nu. Hon är kollad vid 2,5 års ålder och då såg allt normalt ut. Vad ska jag göra?😮

tacksam för svar🌺

Annons:
Blawe
6/19/14, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en liten paintmålning som visar ungefär hur det är🤔 Ska försöka ta bilder imorgon😃

LinaN
6/19/14, 5:24 PM
#2

ta du tandborsten, gör ju knappast nån skada. Grö det till en lek och kontakta vetrinär med tandkompetens eller en hästtandläkare för rådfrågning.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Blawe
6/19/14, 9:57 PM
#3

Ja, det ska jag göra, men vem ska man kontakta?? Vet någon någon bra?

LinaN
6/19/14, 10:03 PM
#4

Beror ju helt o hållet på VAR i landet du och hästen finns.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Blawe
6/19/14, 10:04 PM
#5

jaa, det klart, västra Götaland! Sorry! XD

LinaN
6/19/14, 10:10 PM
#6

#5 ^^

Husaby's hästklinik är ruskigt bra och har även tandkompetens/tandläkare. Men då får man ju åka dit. Jag rekommenderar den kliniken. Trevligaste hästklinik jag någonsin varit på!

http://gulasidorna.eniro.se/hitta:h%C3%A4sttandl%C3%A4kare/v%C3%A4stra+g%C3%B6talands+l%C3%A4n

ring till de som finns närmast dig, fråga om de har hästtandläkarutbildning eller liknande. 

Bor du i närheten av vänersborg, trollhättan eller uddevalla så utgår vetrinär Mattias Sjöström från vänersborg. Han är ordentlig, trevlig och väldigt kunnig. Har honom till mina smådjur. Enda nackdelen är att han inte tar på faktura utan man betalar kontant med antingen kort eller pengar på plats. Vet att han fixat tänderna på ett antal hästar i vårt stall.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: