Annons:
Etikettoff-topic
Läst 995 ggr
eamy
2/4/14, 11:02 PM

Luleå bor!

(sorry för ej 100%hästrelaterat)
Nu är det så att jag har fått en 5 veckors lång praktik plats uppe i Luleå som ska bli riktigt roligt! Problemet är bara att jag har en liten pålle som mer än gärna vill följa med. Jag har aldrig varit i Luleå och har då ingen aning om hur det ser ut med stallplatser och kollektivtrafiken där uppe.. Så tänkte höra mig lite för om någon här kanske bor i Luleå och vet en stallplats som ligger i närheten av Gammelstad? eller någon som bara allmänt vill berätta om något viktigt man ska veta om Luleå ;)

Annons:
Aleya
2/4/14, 11:10 PM
#1

Vart i lule ska du bo?

Kollektivtrafiken hanterar inte kontanter, så ha med dig kort, är du under 26 så kostar ett månadskort just över 400.

Stall vet jag inget om tyvärr.

Kollektivtrafiken är gles på helgen, men annars går den hyfsat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mr Raja
2/4/14, 11:11 PM
#2

Vet ej hur det ser ut med stallplatser där men Sunderby sjukhus ligger bredvid mitt emellan Luleå och Boden - och dit går det ofta turer där, men jag har en kompis i Boden ett par mil ovanför Gammelstan som eventuellt kan ha plats för en häst en tid i sitt stall på gården. Men jag har INTE kollat med henne ens en gång innan jag skrev detta, ifall du har Facebook kan du PM:a mig så får du hennes namn och kan skriva meddelande och fråga själv.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

eamy
2/6/14, 3:58 PM
#3

#1 jag ska bo i gammelstaden på något vandrarhem där, vad jag förstår det så är det en lite mer folkbebod by? Eller är jag ute och cyklar? ;) Har hittat en del stallplatser i närheten så det blir nog så att pållen får följa med ;D #2 tyvärr låter några mil lite för långt för mig utan körkort.. Jag håller ögonen öppna och pratar med dem jag känner där uppe så får man hoppas på en bra och nära stallplats! :)

supernatural
2/7/14, 9:47 AM
#4

Ska finnas i Kyrkbyn (tror jag), annars finns det i Rutvik, Björsbyn, Hertsön (Luleå Ridklubb) etc. Det går bussar överallt, dock inte samma linje som går Gammelstad - Luleå så man får byta. Men det funkar för mig!
Kul att du ska vara här, alla älskar Luleå 😃❤️

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

eamy
2/8/14, 12:53 PM
#5

#4 jag har hittat några stallplatser ca 8 km ifrån mitt boende , men då är bara frågan om det går någon buss dit? Haha Ja det ska bli väldigt mysigt att komma dit upp och upptäcka en annan del av Sverige! :)

supernatural
2/12/14, 9:19 PM
#6

#5 Vad heter stället där hästen ska stå? Behöver inte gatuadress men är det på Hertsön, i nån by eller typ vad heter det? Kan säga på rak arm om det går buss :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
eamy
2/14/14, 12:48 AM
#7

#6 har inte kollat upp något specifikt stall än, utan mer kollat lite vart alla ligger ;) hör av mig när jag har hittat ett stall som låter bra!! :D

supernatural
2/15/14, 12:15 PM
#8

Okej :) ♥ Du kan kolla på blocket, och bara typ googla :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Upp till toppen
Annons: