Annons:
Etikettutrustning
Läst 3505 ggr
Shoshone
11/21/13, 9:22 AM

Spänna gjorden på parelli pad

Hej

Jag skulle behöva hjälp på hur jag spänner gjorden på parelli paden.
Jag har paden och jag har westerngjorden men hur får jag till den där "slipsknuten" det ser ut som folk har?

Har googlat och läst igenom hemsidor och sökt på denna sida men hittar inget, granskade även naturhästens hemsida då någon skrivit på sin blogg att de skulle ha en instruktionsfilm men hitta ingen där heller!

Jag har westernsadel själv men då har jag ju hål i remmen att spänna i, nu är där ju inga hål  alls så jag förstår inte hur jag ska få fast den i sadelgjorden!

Snälla vill nån hjälpa mej!? Jag vill ju använda min nya pad!! 😕

Annons:
LinaN
11/21/13, 10:56 AM
#1

Det är rätt enkelt. knuten kallas Texas T.

Har du en westerngjord skulle jag rekommendera dig att ta bort piggarna på sadelgjorden, de är inte till någon nytta what so ever utan är snarare en skaderisk för både sig själv och hästen.

skickar med en pdf om hur man knyter. Samt en länk till youtube för att se hur man gör irl.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Shoshone
12/13/13, 1:18 PM
#2

Tusen tack för ditt svar! Det var ju superenkelt! :-D följdfråga: när jag gjort alla knutar och satt upp så fick jag knutarna precis under knävecken, ska det vara så eller går det att sätta knutarna längre ner? Hur har du gjort?

LinaN
12/13/13, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 knutarna hamnar rätt så mkt vid knävecken, inte mycket att göra åt. Däremot så  när remmarna börjar mjukna så blir de inte lika stora/knöliga så jag märker inte av dem längre.

Ibland så loopar jag bara remmen ett par gånger och drar åt om jag inte ska rida/träna jättehårt/länge som på bilden här. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Shoshone
12/15/13, 11:29 AM
#4

Åh! Är han brunskimmel?? Vackert!! :-) ok, jag får helt enkelt använda den mera då :-) tack å tack :-)

LinaN
12/16/13, 10:36 AM
#5

#4 yup, det är han :) färgskiftar från årstid till årstid också :)

jag rider hellre med min BB-pad än jag rider i sadel numera. Får så ont i rygg och bäcken av min allroundsadel (den är nog lite smal och kort till min rumpa) men den duger när man rider ut eller hoppar. Men när det kommer till dressyr/freestyle-ridning så är det BB-padden som gäller! och jag har fått så grymt mycket bättre balans också det sista!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: