Annons:
Etikettallmänt
Läst 385 ggr
ähnchen
2017-02-04 20:57

Dagens träning: Börja med steg1

Visst sa jag att jag kunde använda mig av rubriken 1 miljon gånger? ;D

Idag var min "medhästare" ute med oss igen. Hämta hästen, ledövning på väg till paddocken, FoB varvat med DS. 

Jag har under veckan jobbat mycket med DS, framför allt DS under rörelse (DE) för att bryta hennes stirrande. Framför allt höger sidan, som hon är allmänt stelare på har varit en tuff utmaning som vi till slut kom igenom. Hon var då inte lugn lugn men bättre än när vi började. "Leta efter framsteg, inte perfektion." Bra!

Idag, när tjejen jobbade med henne (världens mest lättlärda människa tror jag!) var Grynets fokus rätt bra och båda gjorde jättebra ifrån sig. När jag funderar här i efterhand tror jag att Grynet visade lite humör, kanske för att se vad som skulle hända då. Det som hände var att kraven upprätthölls tills de uppfylldes. Ok då suckade Grynet och gjorde rätt. ;)

Under DS lyckades hon slappa av så mycket att hon höll på somna. Så härligt att se. Och under en av de längre pauserna där vi pratade om olika moment och deras varför började Grynet söka kontakt igen efter en spänd vecka. Helt plötsligt var hon helt här och nu med oss. Helt underbart! ❤️

Imorgon flyttar hon till lösdriftsflock. Ett nytt kapitel. Spännande! :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: