Annons:
Etikettallmänt
Läst 720 ggr
Nirraya
6/17/16, 5:21 PM

Fråga - Min häst har börjat respektera mig mindre

Vi har nyligen bytt stall och efter det har min häst börjat med det hon alltid skulle göra när vi fick henne. I hanteringen går hon bara på mig om jag stannar eller står för länge så vill hon bara gå iväg. Hon har inget fokus på mig och jag undrar om det finns några speciella övningar som kan hjälpa? Normalt sätt går hon bakom eller bredvid och stannar när jag stannar och backar själv om hon stannar "för långt fram". Kan det vara att hon inte litar på mig eftersom det är ett helt nytt ställe? 

Tack för svar på förhand!

Annons:
ähnchen
6/17/16, 7:43 PM
#1

Det är ganska vanligt att hästar är mer distraherade på nya ställen. Det finns så mycket nytt att se och inte samma trygghet än som på förra stället. Ett underbart tillfälle att jobba med just fokus.

Föreslår Ledövningen samt Fokus och Balans som övningar. Sedan, när du är i paddocken och hon börjar gå av sig själv, skicka ut henne på en volt i trav. "Du vill röra på dig? Absolut, inga problem!" Byt håll några gånger som i FoB och be henne stanna igen. Låt henne stå där utan att bry dig om henne tills hon går iväg igen av sig själv. Då kör du om samma sak. Hon kommer så småningom njuta av de stunder hon bara får stå och vila. 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Urhasten
6/18/16, 9:38 AM
#2

När flyttade ni?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Nirraya
6/18/16, 2:09 PM
#3

Flyttade i onsdags men provade ledövningen och det har inte varit några problem idag mer än att grannens får snodde lite av hennes fokus 😃

Upp till toppen
Annons: