Annons:
Etikettträningstips
Läst 462 ggr
ähnchen
2/21/16, 4:36 PM

Dagens träning: Inte smittas av andra... ;-)

Idag när vi kom till paddocken hann vår publik först. Det står två hästar i en hage intill paddocken som brukar agera publik när vi håller på. 🙂

De leddes precis in i paddocken för att springa av sig. Vi höll oss alltså utanför och jag var beredd på mycket spring från Grynet. Jag lät henne skritta runt mig och bytte håll några gånger för att försäkra mig om hennes uppmärksamhet innan jag stannade henne. De två hästar släpptes loss och drog igång för fullt. Jag tog repet i ett fast grepp och det hände … precis ingenting. Eller jo, Grynet tittade nyfiken på. Rörde jag på mig fick jag ett öra, "vill du något?", annars följde vi skådespelet. Vår tur att vara publiken. 🙂 Efter ett litet tag tyckte hon att det var tråkigt att bara stå så hon började undersöka om det kunde finnas något gott under snön…

När de var klara gick vi in i paddocken för att göra "hooking on". Hon travade igång jättefint med lågt huvud och avspända rörelser. Reaktionen kom när de två andra hästar försvann runt ett hörn. Huvudet åkte upp, hon tappade fokus och gnäggade men blev i alla fall inte hysteriskt som förr. Genom HO-övningen fick jag så småningom tillbaka hennes uppmärksamhet och hon slappnade av. Då bröt vi och gick hem. Ett lyckat pass! ☀️

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: