Annons:
Etikettallmänt
Läst 916 ggr
tovapoppan
2015-05-02 18:52

Enkla tricks?

Hej! Jag undrar om någon har tips på lätta tricks som jag kan lära min häst. Just nu kan hon flema, puss, och yoga också håller jag på att lära henne att lyfta fötterna genom att bara peka på dem och så lär jag henne att komma på kommando. Men ge gärna tips på trick som jag kan lära henne. Tack på förhand!😃

Annons:
Storip
2015-05-02 18:56
#1

Kanske snurra? Buga? Kram eller piaff?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


tovapoppan
2015-05-02 19:11
#2

#1 tack för tipsen:) hur lär man hästen Piaff?

Storip
2015-05-02 19:13
#3

Jag har fått det förklarat så att man tar spöet (med en liten snodd ytterst) på varje ben så att hästen lyfter på benet…Har inte prövat då jag inte ar egen häst 😛

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


tovapoppan
2015-05-02 19:15
#4

#3 Okej tack :D

TheCottonCandy
2015-05-03 13:49
#5

Snurra är väldigt enkelt att lära hästen🙂

LinaN
2015-05-04 11:01
#6

Vacker tass, compliment (som buga fast med bägge framknäna i marken), därifrån är ju ligga rätt naturligt, vidare till att sitta, bergsgeten när hästen står med fötterna så nära som möjligt varandra så benen ser ut som ett V. Sätta fötterna på saker/stå på pedestal med framfötterna, alla fötterna och bara bakfötterna. apportera, säga ja/nej med huvudskakningar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
[Howres]
2015-05-05 12:25
#7

Puss, kram, bergsgeten, hämta saker från marken, komma på kommando osv :)

kvekki
2015-07-23 06:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ramener (Samling) :-) sök på Youtube så hittar du videos på det. Spansk skritt, börja med att lära att lyfta på benen. Touch med spöet = godis, så kommer hästen vilja toucha spöet själv sen lyfter du det högre o högre så följer benet efter. Därefter lägger du på rörelse framåt. Övningen på min bild vet jag inte vad den kallas, men den var oxå rätt lätt att lära in. :-) Att använda klicker snabbar på inlärningen avsevärt =hett tips:-)

LinaN
2015-07-24 12:03
#9

#8 den kallas yoga ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: