Annons:
Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 735 ggr
LinaN
2015-03-05 10:42

medicingiva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är skönt när man har en bra relation OCH medicinen smakar gott, för då är hästen såhär positiv när man ska ge medicin! :D

Lillkillen är halt och vetrinären misstänker inflammation.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
kvekki
2015-03-08 05:35
#1

Min ena käkar oxå nsaid just nu, fast Butta. Han blir överlycklig när han får två portioner kraftfoder varje dag! Han kastar i sig buttan, som många hästar tycker smakar illa. Han har fått en tandsjukdom och prognosen är inte lovande…

LinaN
2015-03-08 17:04
#2

tråkigt när det är så….. att prognosen säger blä…..

Jag har valt att inte ge butta då det gör djuret otjänligt som foder. . Likaväl som många väljer att inte låta sina hästar gå till livsmedel finns det de som vill att hästen går till livsmedel den dagen då det är slut. Och här finns inget rätt och fel, utan det är personliga ställningstaganden :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kvekki
2015-03-19 10:24
#3

Har visst en liten uppdatering här att göra… Min grabb fick efter fyra dagar på Butta kraftig bieffekt i form av tarminflammation och ev lätt bukhinneinflammation… Han var mer eller mindre nästan döende och stod fyra dagar på djursjukhus. Han blev bra, jag fick hämta hem honom och samma kväll fick han återigen hög feber. Visade sig vara infektion i halskärlet där droppet suttit. Först idag, 6 dagar efter han kom hem har febern börjat minska och infektionen blivit en sprucken böld. Min kuse kommer aldrig mer få antiinflammatoriskt med nsaid och nu är frågan hur det då går med hans tänder. Hoppas det gått bättre för din grabb!

LinaN
2015-03-19 15:12
#4

Butta är ett jädra rävgift! metacammen är snällare även om jag inte är glad i att ge det. Men måste man så måste man.

Harry är av sin kur o mår bra efter kuren. Idag drog han en repa i grannens trädgård så har en arg granntant som vill att jag fixar hennes gräsmatta. 

förhoppningsvis återbesök strax.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: