Annons:
Etiketterbeteendepsykologi
Läst 711 ggr
Nirraya
2014-12-08 19:28

Tecken på någonting?

Hej!

Nyligen bytte jag stall eftersom i det förra stallet hade stall ägaren lovat oss att vi skulle få en box vilket vi inte fick så vi valde att byta stall till grannstallet som hade som tur plats. Fanns självklart fler anledningar till bytet men bestämmer mig för att hålla det kort för att komma till saken :)

När jag hämtar min häst i från hagen så hälsar vi genom att blåsa in i varandras näsborrar om ni förstår vad jag menar (gör ni inte det säg gärna till så förklarar jag så bra som möjligt). I det gamla stallet skulle hon alltid blåsa tillbaka men nu i det nya stallet så har hon inte gjort det första veckan. Inte när jag hämtat henne ifrån hagen i alla fall men i stallet efter att jag stått med henne ett tag har hon tagit fram sitt huvud i mot mitt och blåst alltså har hon hälsat först. 

Men idag när jag kom ut till henne så hälsade hon på mig direkt och var den första som blåste. Hon kommer alltid i hagen när jag ropar på henne och brukar trava bredvid bilen när man kör förbi hagen för att parkera. Hon står i hagen bredvid de andra hästarna och ska nu i helgen få flyttas ihop med en av hästarna. 

Jag är själv bara 15 och har mycket kvar att lära mig så vänder mig till er lite mer kunniga människor för hjälp :)
Är detta ett tecken på nått? Eller är det ingenting? 
Har ni några frågor är det bara att fråga på :)

Annons:
LinaN
2014-12-09 13:59
#1

Flytten har vart stressig oavsett hur bra den gått. Att hon inte blåser för att hälsa är ju inte konstigt när allt är nytt och ovant. Det kommer kanske vad det ger sig framöver när hon börjar bli trygg i den nya miljön.

låt var sak ha sin tid :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Nirraya
2014-12-14 14:28
#2

Tack för svar! :)

Upp till toppen
Annons: