Annons:
Etikettannonstorget
Läst 993 ggr
LinaN
8/8/14, 12:01 PM

Medis i trollhättan till PNH-häst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medryttare och eventuellt halvfodervärd sökes till 9 årig kallblodsvallack. Välutbildad inom natural horsermanship. Hoppad 90cm med ryttare, startad LB1 dressyr. En riktig allroundhäst som ställer upp på det mesta. Inga olater. Ingen nybörjarhäst då han har mycket vilja och man måste vara skärpt och kunna läsa honom för att få honom på sin sida. Men har man väl gjort det så får man en kompis för livet! Han är ingen problemhäst, bara en häst med mycket egna åsikter vilket jag premierat framför en häst som lyder allt utan att ifrågasätta.

Söker dig som kan ta hand om honom 3-4 dagar i veckan, daglig omvårdnad, mockning, motion, mat osv som det brukar vara när man är medryttare/halvfodervärd. Hästen står i Båberg mellan trollhättan och vänersborg, med bra bussförbindelser även på helgen. Jag ser att du helst är över 18 år, men jag går efter personlig lämplighet. Du bör väga över 65kg, helst någonstans mellan 70-85kg och ha god balans. Intresse av horsemanship är ett måste, tränare kommer regelbundet till oss. Möjlighet att träna och tävla hopp och dressyr finns också.

Referenser finns från tidigare medryttare. Nuvarande medryttaren slutar nu i Augusti på grund av studier på annan ort. Så det är enda anledningen till att vi letar nytt folk.

Jag vill att vi delar på stallhyran 50/50 så jag vet att du verkligen är seriös och pålitlig, vi har haft vår beskärda del av stolpskott som hästskötare och tidigare medryttare som inte gjort rätt för sig eller hästen.

Kontakta mig via mail caija_altari@hotmail.com för mer information, och berätta om dig själv vad du letar efter, hur du är som person, vad du har för mål med din hästhantering.

Mvh Lina och Harry

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Gronstedt
8/8/14, 12:24 PM
#1

Mördare! Jag HAR inte tid eller råd med en medryttarhäst just nu … fastän jag älskat Harry på avstånd så länge.

🤫*harinteharinteharinte*🤫

LinaN
8/9/14, 12:34 PM
#2

#1 vem vet, med min tur med medryttare så kanske det finns möjlighet igen nästa år *sarkastiskt uppgiven*

Känns lite som att så fort man hittar bra folk så ska de iväg på andra håll. Det stör mig lite men samtidigt så måste man ju få lov att komma vidare här i världen… Det som stör mig mest är väl det faktum att man lägger ner så mycket tid och hjärta på medisen och sen försvinner dem. de blir liksom lite familj :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
10/20/14, 3:39 PM
#3

sänker till 750kr/månad.

Även vanlig skötare sökes tills man hittar en medis. Ingen avgift då.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: