Annons:
Etikettträningstips
Läst 1032 ggr
ching
6/17/14, 11:17 PM

Motionera/träna

Hade lite svårt att komma på rubrik men den får duga.

Jag funderar lite på hur man kan motionera eller träna fysiskt med hästarna förutom att rida, köra, longera eller tömköra. Syftar mest på träning som kan förbättra kondis och styrka. Förslag? :-)

Annons:
LinaN
6/18/14, 12:19 AM
#1

De sju lekarna, hill therapy, trickträning, akademiskt med långa tyglar (inte samma sak som tömkörning) tex. 

Men så snart man utesluter alla de vanliga motionsformerna så blir det inte mycket kvar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Gronstedt
6/18/14, 8:06 AM
#2

Alla slags lösarbete. Gå, jogga eller cykla med pålle.

fikka
6/18/14, 9:43 AM
#3

Precis som #2 skriver är cykla superduperbra, speciellt för konditionen (både hästens och din egen 😉), sen är ju vissa hästar lättare att cykla med än andra, men helt klart värt ett försök om man vågar 🙂

ching
6/18/14, 12:32 PM
#4

Tack för svaren! Fastnade lite extra för att cykla, måste testas! 🙂

LinaN
6/18/14, 3:36 PM
#5

#3 ja, det måste man ha i åtanke ^^ Min häst han biter i pakethållaren och försöker sparka på bakdäcket när man cyklar, fast iof det var ju rätt längesedan nu men ändå ;) En del är lite för nyfikna för mattes bästa! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Brollan1
6/19/14, 9:01 AM
#6

På vintern så fungerar spark bra.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Annons:
Zaphix
6/19/14, 6:47 PM
#7

#6: Men då får man se till att verkligen ha hästen bakom sig hela tiden. Inte sådär jättekul med medar på hästben.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
6/19/14, 10:03 PM
#8

#7 eller hästben på medar för den delen heller ^^ Rätt som det är kliver hästen på en med som sticker ut bakom en. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kvekki
6/28/14, 7:27 AM
#9

Jag motionerar med cykel, fyrhjulingen och som handhäst. Har även prövat att jogga men det passar inte med alla mina hästar då flera av dem har för högt grundtempo i traven för mig ;-)

supernatural
7/6/14, 10:23 PM
#10

#9 Nä vad kul det lät att du använder fyrhjulingen! Måste ju vara superbra för att avskräcka dom från trafikljud osv ♥

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Upp till toppen
Annons: