Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1540 ggr
Englaa
4/23/14, 4:49 PM

NH Gymnasium?

Hej! Jag ska välja gymnasium till våren, om ett år. Hund har varit det självklara valet, men nu har jag varit på praktik på en ridskola och känner att hästar ligger mig minst lika varmt om hjärtat som hundar. Men sen är det de här med ridning och vad hur man ser på saker och ting. Jag är mer inne på naturlig hästhållning men finns det sådana gymnasium? Jag vet inga iallafall. Någon som vet? Jag vet att jag kommer hålla på med hästar i framtiden så det skulle vara ett stort steg i rätt riktning om jag gick på ett häst inriktat gymnasium. Finns det några här inne som går på ett 'vanligt' ridgymnasium som är lite mer inne på NH? Isf hur är det?

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Annons:
LinaN
4/24/14, 3:50 PM
#1

Jag vet att naturbruksgymnasiet nuntorp har haft kurser i NH eller alternativ hästhållning, men tror inte det ingår i deras normala kursutbud dessvärre.

Sen något hästgymnasie med enbart NH-inriktning eller alternativ hästhållning finns inte i sverige vad jag vet idag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jullanhugo
4/27/14, 10:05 PM
#2

Det hade vart awesome!

Englaa
4/28/14, 4:26 PM
#3

#1 Okej. Men hur är det om jag som vill rida bettlöst och lite mer naturligt, hur går det till? Om du vet alltså(; #2 precis min tanke!

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

LinaN
4/28/14, 9:35 PM
#4

#3 har du med dig egen häst så får du vlä rida på vilken betsling du vill skulle jag tro.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jullanhugo
4/28/14, 9:38 PM
#5

På dom flesta ställena får man nog inte det. Jag får inte ens rida utan nosgrimma på min skola..

LinaN
4/29/14, 10:07 AM
#6

#5 tvi….. spänn den då så löst det bara går…. förstår verklige inte varför man ska envisas så med dessa nosgrimmor…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Jullanhugo
4/29/14, 3:08 PM
#7

#6 Det gör jag alltid ^^ Fast ibland märker dom och spänner, fattar inte varför dom ska spänna så våffelhårt!

Englaa
4/30/14, 12:22 PM
#8

Om det är ens egen häst så har dom ju inget med saken att göra. Jag skulle lacka ur om dom spände min hästs nosgrimma eller tvingade oss att ha bett. Usch.

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Wezza
5/6/14, 10:09 AM
#9

#5 Får man fråga vilken skola du går på?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Jullanhugo
5/6/14, 12:08 PM
#10

Nej nej, på sin egen häst får man ha vilket träns man vill typ, det vart skolhästarna jag menade ^^ Mina ponnysar har jag hemma! #9 Jag går på naturbruksgymnasiet i Bräkne-hoby. Det är ju inte så att dom spänner oerhört hårt mer än andra, men jag förstår endå inte varför man ska spänna så himla hårt!!! Speciellt när dom påstår att nosgrimman bara är för att "stadga upp" tränset.

Englaa
5/12/14, 2:14 PM
#11

Tänkte väl(: Men hur är det att gå på en skola där ingen tänker och har samma filosofi som oss?

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Jullanhugo
5/13/14, 6:32 AM
#12

#11 Mja, det är ganska tråkigt och jobbigt. Det är ju inte alls deras tänk jag vill lära mig liksom, tänker ibland på hur det kunde vart om dom hållt på med Western/NH/LH/PH/akademisk ridkonst osv.

Men får väl acceptera deras hästhållning, fast helst hade jag inte vart en del av den.

Upp till toppen
Annons: