Annons:
Etikettallmänt
Läst 637 ggr
[toftaholmskaniner]
2014-03-10 10:35

Hjälp med starten

Hejsan!
Jag har precis beställt hem ett (tyvärr ganska dyrt) startkit från Parellis hemsida då jag är superintresserad av att börja med min arab.
Just nu känner jag att jag inte har råd att köpa dvder/utbildnignsmaterial och undrar då vart jag kan vända mig för att kunna starta ändå, typ någon blogg/youtubekanal som beskriver hur man startar med enkla övningar och på rätt sätt?
Vill inte ge mig på detta på egen hand utan erfarenhet och kanske starta på fel sätt, samtidigt är det ju såå tråkigt att vänta någon månad tills jag har råd att köpa mer material ;)

Tacksam för hjälp :)

Annons:
LinaN
2014-03-10 11:03
#1

Börja med att läsa artiklar och trådar här på sidan. Vi har alla 7 lekarna beskrivna. Plus en massa kan-du? övningar som hjälper en med inspiration och kom igång.

och ja, det är dyrt att beställa från parelli, speciellt om man inte är medlem eftersom skatten kommer på också… samt att man inte får medlemsrabatten på 20% (som sen tillkommer i form av skatt så det går på ett ut MEN man behöver inte betala 40% av priset extra som man gör som ickemedlem)

var i landet bor du?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[toftaholmskaniner]
2014-03-11 08:07
#2

Jag valde dock att inte bli medlem för det blev tyvärr ännu dyrare. Jag finns i Skåne. Finns det ingen bra blogg/hemsida/filmer alls? Jag har läst en del här inne men tycker det.är svårt att få en bra översikt bland alla trådar.

supernatural
2014-03-11 10:28
#3

På youtube: Think Like A Horse, Kalley Krickeberg och typ bara sök på t.ex Parelli level 1 :)

Blogg: baraelvira.se, naturalhorse.horseworld.se, horsebalance.blogg.se, neapocalypse.blogg.se -min blogg (bara att kommentera och fråga vad du vill ha hjälp med så svarar jag)

Sen finns det en tränarlista här någonstans på sidan!

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Upp till toppen
Annons: