Annons:
Etikettutrustning
Läst 906 ggr
zalkina
2014-03-04 12:09

Tips på bomlös sadel

Hejsan!

Har länge funderat på en bomlös sadel men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Tänkte då kolla om det är nån som har erfarenheter och nåt tips på en bra bomlös som inte kostar skjortan? 🙂

- CrazyCatLady Katt

Annons:
zalkina
2014-03-04 13:58
#1

Ingen?

- CrazyCatLady Katt

AlexandraS
2014-03-04 19:43
#2

Jag har en bomlös Barefoot sadel, westernmodellen Nevada. Den trivs jag bra med =)

Hälsningar Alexandra

Säker- och naturlig hästhantering

www.alexhastcoach.se

kvekki
2014-03-18 21:17
#3

Jag har två startrekk-sadlar, en av dressyrmodellen och en espaniola. Jag avskyr dressyrmodellen för man kan inte ha stiglädren på insidan kåpan… Jag tycker stiglädren nyper… Men annars känns den stabil och bekväm! Rejäl sadel som ser ut som en vanlig sadel. Tror jag kommer försöka sälja denna. Espaniolan köpte jag i helgen, har bara hunnit rida i den en gång och då utan stigläder eftersom den har hela ringar istället för öppna stigläderfästen. Har fått beställa hem nya läder som funkar till det. Tyckte jag fick en fin lodrät sits i den! Har även haft en Karlslund Kari Pad, den var lite för platt och tryckte på manken.

idaklausner
2014-03-19 09:37
#4

Jag har Sensation Ride G3 med G4sits. Visserligen ingen billig sak, men är supernöjd med den! Du kan läsa om den samt recensioner på softsaddles.info :)

Upp till toppen
Annons: