Annons:
Etikettannonstorget
Läst 2900 ggr
PennyScarlett
2013-11-26 13:48

Foderhäst någon?? Bråttom!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gör ett litet desperat försök här…Det är ju så att vi står i en väldigt taskig sits här hemma. Mina föräldrar ska skiljas och gården är såld och om en vecka så är min familj troligtvis hemlös. Jag själv har påbörjat en kontakt med soc i hopp om att få stöd med ekonomi och boende, MEN så är det ju så att jag har min unghäst, Gláma. Hon står just nu inackorderad på en lösdrift lite utanför Svenljunga, men ska flyttas om några veckor till ett stall mitt i svenljunga då jag upplever att hon inte trivs med kompisarna på lösdriften. Dessutom har jag inget körkort och har svårt att ta mig till henne så mycket som jag skulle vilja. 

 Inackorderingen på det stallet kommer gå på 900 i månaden och då ingår allt plus att hon hamnar hos mitt gamla sto som jag sålde dit och det blir ju jättebra! Alla vet ju dock att ingen skattebetalare skulle vara lycklig över att sponsra mig med 900 spänn för att jag ska kunna ha en så lyxig sak som häst och det förstår man. Jag försöker nu att leta efter små svartjobb så att jag drar in de 900 själv istället, men i januari ska jag börja studera på heltid och jag har dessutom ett handikapp som begränsar mig något enormt…Att då studera, ha häst och småjobba vid sidan av GÅR INTE. Jag vet att man inte får säga att något inte går, men jag kommer inte klara det och dom här studierna är jätteviktiga för mig eftersom dom är högskoleförberedande. 

 Jag vill inte sälja min häst…har redan gjort mig av med två och det har bara gått utför för mig sedan dess. Så det jag krasst egentligen letar efter är någon som skulle kunna tänka sig att låna Gláma en tid? Tyvärr är hon inte inriden, vilket gör det ännu mer osannolikt att jag kommer hitta någon att hyra ut henne till…Ryttarvan är hon förvisso men hon är så…studsig och förra ägaren har gått alldeles för fort fram med henne så jag har liksom backat och börjat om från början och vill helst inte att någon annan sätter sig på henne heller förrän jag isåfall är med och bedömer att hon är redo för det. Hon lyssnar jättefint på NHn och är en trevlig och dundersöt liten häst! Islandshäst av lite "sportigare" modell, även om hon blivit lite grövre senaste tiden. Hon vill gärna kommunicera och lära sig att kommunicera med människor och hon uppskattar att vara i vårat sällskap och är nyfiken och orädd. Hon studsar som sagt väldigt lätt om man t.ex ställer lite krav på henne (hon måste ju också få lov att uttrycka sin åsikt ^^) eller om hon är full med energi. Hon är verkligen jätterolig att hålla på med och det hade varit jättekul om någon skulle vara intresserad av att pyssla med henne i några månader. (Hon ska iväg till inridning till våren). 

Finns det möjligen någon här som känner sig intresserad eller vet någon som kan vara det? Detta är inte för att få gratis träning utav min unghäst…hade ju helst velat göra allt själv men jag sitter i skiten upp till halsen och vet snart inte vad jag har för andra möjligheter än att sälja henne för ett skampris :(

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
PennyScarlett
2013-11-26 13:57
#1

Liten video med

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

EwaAngantyr
2013-11-26 22:05
#2

Jag har tyvärr fullt i mitt stall men jag hoppas verkligen du hittar någon som vill stötta dig och ta hand omdin häst en period.  Lycka till!!!

PennyScarlett
2013-11-26 22:29
#3

Åh tack! Ja det hoppas jag med :( hon är en så go häst och ger så mycket glädje fastän man inte sitter på henne…Hade hon bara varit inriden så hade jag nog inte haft några problem med att hitta någon till henne…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

supernatural
2013-11-28 12:49
#4

ÅÅÅH jag vill! Men jag bor i luleå så går inte.. 900 kronor är ju inte så mycket och vill verkligen jobba med islandshästar :( blir ledsen nuuuu

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

PennyScarlett
2013-11-28 21:21
#5

Hade jag bara haft körkort så hade det inte varit omöjligt :( jag har pojkvännen i Umeå så hade ju då kunnat köra upp hästen dit om man ändå skulle iväg…typiskt..

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gia91an
2013-12-04 23:21
#6

Hoppas du hittar någon. Bor själv i Svenljunga men har ett Ardennerföl att uppfostra för tillfället…  Är det Thorells du ska ha henne hos?

Annons:
PennyScarlett
2013-12-04 23:57
#7

Nej hos Tanja Dahlqvist var tanken, men jag har hittat en till henne nu :D Hon hamnar hos en söt lite dam i karlstad som har hållt på med islandshästar sedan 1990 och vill rida in henne och allt, så det har äntligen löst sig!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gia91an
2013-12-04 23:59
#8

7# Gud vad skönt! Kul att du får ha henne kvar då! Fattar att det skulle känts hemskt att behöva sälja henne! :)

PennyScarlett
2013-12-05 00:03
#9

Haha jaa hon är min lilla bebis ^^ Så jag är jätteglad! Äntligen hamnar hon någonstans där hon får utvecklas mer!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

supernatural
2013-12-05 17:27
#10

Åh vad bra! Var typ lite orolig när du inte hittat någon ❤️

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

PennyScarlett
2014-01-03 22:38
#11

Nu har jag sån panik…Damen som skulle hämta henne dök aldrig upp och hörde inte av sig på flera dagar. När jag väl fick tag i henne visade det sig att hennes bil hade gått sönder men att hon skulle ha tillbaka den inom en vecka. Bad henne ringa när hon visste något men hörde inte ett ljud, så jag ringde upp igen en och en halv vecka efter vårt senaste samtal där hon sa att hon blivit sjuk och inte hört något om bilen men hon skulle ringa mig dagen efter. Tre dagar gick och idag ringde jag upp henne igen för att kolla läget. På henne lät det som om hon inte tänkt komma och hämta Gláma än på länge. 

 Det här är så jobbigt! Jag har varit tvungen att höra av mig till stallvärden och förklara läget och sa att Gláma bara skulle behöva stå kvar ett par dagar extra och nu har ett par dagar blivit till veckor! Dessutom vill jag inte lämna Gláma till den här damen längre.En punkt i kontraktet tar upp att jag vill ha kontinuerlig uppdatering om hennes utveckling och den här kvinnan har ju visat sig vara allt annat än trovärdig…så nu försöker jag hitta någon annan :( hjälp någon? Jag vill inte sälja henne…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

LinaN
2014-01-03 22:52
#12

#11 tråkigt att höra :(

vi har fortfarande varken plats eller råd med en häst till :/ annars vet du att jag hade tatt henne utan att tveka!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

PennyScarlett
2014-01-03 23:03
#13

Jag vet Lina :( tack! Du har verkligen hjälpt som fixade kontraktet åt mig. Det är en stor stressfaktor mindre att känna att man har ett bra kontrakt! Så nu ska jag bara hitta någon som kan leva upp till det :/

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
[LovaRos]
2014-04-24 14:16
#14

Har det löst sig nu?

PennyScarlett
2014-04-29 07:15
#15

Jajemen! :) mitt i allt kaos så gick jag och fick en provanställning på 6 mån med goda möjligheter för en tillsvidare anställning. Så Gláma är kvar hos mig och jag håller nu på att rida in henne med hjälp av en nh instruktör, så att allt blir rätt och riktigt från början och hon är en helt annan häst nu ^^

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

PennyScarlett
2014-04-29 07:18
#16

Vi har övat mycket på ledövningar så nu har hon faktiskt börjat hänga på signalerna även utan rep :) vill bara poängtera att jag har mycket kvar att lära, så var inte för hårda mot mig nu ^^ jag är jättestort över min och min hästs utveckling!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

PennyScarlett
2014-04-29 07:19
#17

Och självklart kan jag inte ladda upp videon…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[LovaRos]
2014-06-24 18:43
#18

Lite efter, men vad roligt att det löste sig!🙂

Upp till toppen
Annons: