Annons:
Etikettstudiematerial
Läst 1197 ggr
LinaN
3/9/13, 4:43 PM

Önskemål om artiklar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad för artiklar skulle ni vilja läsa om?

Har jag lovat att skriva en artikel i nån tråd och sedan glömt bort vilken det är? Eller har ni ideer på ämnen vi vill läsa om?

Ibland är det lättare för oss Medarbetare och vår Sajtvärd att skriva om vi har ett ämne och inte behöver komma på vad vi ska skriva om också.

Så shoot! Vad vill ni läsa mer om?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
shettis10
3/10/13, 12:54 PM
#1

jag skulle  gärna vilja ha en artikel om hur man knyter en repgrimma för ska snart skaffa en och kan inte det :)

shettis10
3/10/13, 12:54 PM
#2

gärna med bilder också ;)

LinaN
3/10/13, 3:50 PM
#3

#1+2 Det är i planeringstagen. Har sett att det behövs en sådan artikel för jag har ju märkt att även i kataloger som tex h**ks och B*rjes så knyts grimmorna inte rätt, sitter dåligt osv. Så ska försöka göra något kreativt.

vi har ju två bra repgrimmor i stallet, så kommer låna väninnans lilla arabsto och deras repgrimma + Harrys egna repgrimma så man kan visa hur man ska göra :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

shettis10
3/10/13, 8:59 PM
#4

okej bra :)

TINOO
3/10/13, 10:24 PM
#5

Jag skulle vilja läsa om dom olika NH-lärorna som finns, generell information om dom och vad som skiljer de olika stilarna/tänken/filosofierna åt, ex. Monty, Parelli, Twinney mfl.

LinaN
3/11/13, 11:19 AM
#6

#5 det har vi diskuterat tidigare. Problemet med detta är att de flesta här sysslar ju främst med parelli, så det saknas kunskap om filosofierna mer än vad man kan läsa sig till.

Det är jättesvårt, iaf  för mig, att skriva om en lära som jag inte alls känner till eller praktiserat. Jag har tidigare läst hempfling och monty roberts, och försökt praktisera, men exempelvis hempflings stil som jag finner otroligt tilltalande fungerar inte för mig för att jag har inte råd att åka till honom på hans utbildningar.

Annars blir det bara att man skriver ur sina erfarenheter som parelli-elev eller att man har sina parelli-glasögon på sig. Vilket blir feltolkat. Bättre hade vart om någon här som faktiskt tränar någon annans stil skrev om sina erfarenheter och att man sedan diskuterar utifrån det och jämför stilarna.

Men jag förstår ändå vad du menar. En sorts presentation av olika stilar och tränare skulle kunna sammanställas, sen är det upp till var och en att bilda sig en uppfattning om de olika. Kanske med länkar till deras hemsidor o så. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peppe
3/12/13, 10:51 AM
#7

Allt möjligt om unghästar

Allt från unghäst som inte lärt sig ledas till inridning 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Gullan_J
3/12/13, 1:38 PM
#8

#7 Vill också! :)

Har planerat att skaffa första ungponnyn snart och vill veta så mycket som möjligt :)

-Bättre ökänd än okänd

LinaN
3/18/13, 12:55 PM
#9

#7 och 8 egentligen är ju allt inom online 1-3 och till och med 4 bra att göra med en unghäst som ska ridas in. Det är grundläggande och förberedande förutom den biten som är att vänja vid bett och sadel osv. Men att vänja vid sadel och bett är ju egentligen ett friendly game så det faller ändå inom ramarna för online-arbetet :)

Sen har jag bara ridit in en häst och kört in två, så jag vågar inte skriva en artikel om det hela eftersom jag inte anser mig vara tillräckligt duktig.

Men vad finns mer för grundläggande saker som önskas? Ni har fått zonerna förklarade, tryckpunkterna för porqupine, ORS, vad mer vill ni veta? :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: