Annons:
Etikettliberty
Läst 1338 ggr
Zaphix
2013-01-26 18:37

Filmade lite idag..

Filmade lite idag och tänkte jag kunde ju lägga upp filmen här.

Lekte runt lite liberty idag, inget speciellt spännande i filmen egentligen. Lite circeling game, sideways, backa från zon 5, åttvolter och lite sånt. Dacke var fokuserad och egngagerad idag, men då det blir lite lek numera så förstår han inte alltid vad jag är ute efter. Jag är rätt otydlig också iofs.. :)

På slutet apporterar han en pinne också, idag kunde jag kasta pinnen längre bort än innan. Förut har han inte riktigt förstått att han ska leta efter den om den inte ligger framför näsan på honom, men nu börjar han förstå mer. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
EwaAngantyr
2013-01-28 10:15
#1

Jättefint!

Zaphix
2013-01-28 18:17
#2

Tack. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
2013-01-28 22:06
#3

Ska bli skoj o komma på besök i helgen! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

KnutKrut
2013-01-30 12:54
#4

Vad duktiga ni är!!!

Zaphix
2013-01-30 14:35
#5

#3: Ser jag fram emot. :)

#4: Tack. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

sasha_setter
2013-01-30 18:37
#6

Wow, ser fram emot den dag som min medryttarhäst klarar det där…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
Zaphix
2013-01-30 20:39
#7

#6: Inte så svårt egentligen, krävs bara att man är ihärdig med träningen och vet hur man motiverar just sin häst så bästa sätt.

Det som tagit längst tid för oss är grundrespekten för mitt utrymme. När han väl efter måååånga dagars, tog nog 1,5 år, konsekvent arbete insett att han inte får gå över mig och ska flytta sig för mig så var det bara den roliga och lätta delen av träningen kvar. :)

Klickertränat in sideways mot mig, backa mot mig, åttvolterna och apporteringen. Det kan jag rekommendera. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

sasha_setter
2013-01-30 21:01
#8

#7 Tack! Kul med tips! Våran medryttarhäst är 16 år och har gått på ridskola, men har stått i hagen nu i ett halvår utan någon aktivering, så vi har börjat med lite NH, så att hon får lite respekt och tillit till oss.

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

camilla69
2013-01-31 17:40
#9

Önskar det fanns någon NH utövare där jag bor. Skulle vilja använda det själv men tycker det är så svårt med att läsa sig till saker. Skulle hellre lära mig "live" för att få lite grepp om det hela.

Ni ser jättefina & duktiga ut :-)

Jag blir så imponerad när jag tittar på vad ni alla här kan !

LinaN
2013-01-31 18:26
#10

#9 o du bodde var?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

camilla69
2013-01-31 20:00
#11

Jag bor utanför Borås….

Zaphix
2013-01-31 21:06
#12

#9: Tack. :)

Är mindre lätt när man är ensam om att hålla på med NH, har haft stor hjälp av två fantastiska tränare, men nu när jag flyttat långt ifrån dom har motivationen dalat endel.

Jag har i princip bara lärt mig utav tränare, tycker det är trist att titta på film och blir rastlös så hade inte velat lära mig genom enbart filmer. Att träna för tränare ger mig så mycket mer är filmer skulle kunna ge mig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
2013-01-31 21:11
#13

#9 och #12 jag skulle väl vilja säga som så, man kan alltid lära sig något av de olika medierna som finns. Men om jag fick välja hur jag skulle lära mig så skulle jag i första hand ha en tränare, i andra hand titta på DVDer och instruktionsfilmer och i sista hand läsa mig till det.

Nu är jag ju sån (och har den turen) att jag tränar för instruktör 1 gång i månaden, däremellan tränar jag själv med stöd av det som min tränare lärt mig plus det som jag lär mig av de filmer/DVDer som jag tittar på, och slutligen läser jag tidningar och böcker som handlar om hästpsykologi, träningsmetoder osv. För att få en helhet :)

uteslut inte det ena för det andra, men hitta ett sätt som funkar för dig. När jag är okoncentrerad/rastlös och tittar på DVDer så handarbetar jag eller gör något annat samtidigt, men lyssnar på det som sägs på DVDn, vilket gör att jag tillgodogör mig ändå en del av informationen även om jag inte ser exakt hur man gör si eller så. Det blir som en ljudbok nästan ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: