Annons:
Etiketton-line
Läst 2809 ggr
Karlemon
2012-08-28 21:48

vänskapsleken och piggsvinsleken..

Min häst står stilla när jag tarpå honom med olika redskap osv.. men han är lix inte hästen som vanligtvis står och "sover" utan tittar alltid runt och är nyfiken på allt annat.. ska jag gå vidare?

Och i piggsvinsleken som vi börjat lite smått med känns han helt och hållet som om han bara ignorerar mig.. han är en känslig häst, det är han.. men just för fast tryck är han ibland som en sten och tittar bara på allt annat än mig ^^

tips?

Annons:
LinaN
2012-12-14 13:34
#1

Sorgligt att se ett sånt här inlägg obesvarat. Sen i AUGUSTI!

Att han accepterar att du tar på honom med olika saker är ju bra, fortsätt och ta i med mer spännande saker, presenningar, kan du borsta din häst på halsen ryggen och magen med en stallkvast? Hitta på mer och mer extrema saker!

Låter som om dina faser inte är tillräckligt effektiva. Tänk hår, hud, muskel, skelett. Och öka tydligt från ena trycket till nästa. När du når din 4e fas så ska det vara så effektivt tryck att hästen flyttar sig. Läs artikeln om de fyra faserna här på sidan!

Hoppas du hittar tillbaka hit när du fått svar på detta. Jag hade totalt missat inlägget!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Karlemon
2013-02-27 09:50
#2

Ingen fara!

Mycket har blivit bättre, men tack så mycket, ska testa detta! :)

Brollan1
2013-02-28 11:00
#3

Underlätta för hästen att förstå vad du vill ha av den. Tex att flytta rumpan kan man hjälpa med att böja hästen mot dig i början. Om dom inte förstår så är en variant för hästen att ignorerar det du gör. Så gör allt så enkelt som möjligt för hästen att förstå och bygg på dom små sakerna tills du kommit dit du vill. Det är sällan vi kommer direkt fram dit vi ville utan allt måste tas i små steg som bygger på det föregående.

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Upp till toppen
Annons: