Annons:
Etikettstudiematerial
Läst 1580 ggr
Zaphix
8/11/12, 11:52 PM

Parellis DVD's om körning

Äntligen verkar parelli ha kommit ut med något riktigt vettigt och inte bara en massa repviftande. ;)

Nä, skämt åsido, såg att de ska släppa ett program för körning, vilket verkligen var på tiden.

Verkar inte som att man kan köpa den ännu utan bara förbeställa den, men det ser ut som att det blir billigare att göra det nu än att köpa den sedan.

Men frågan är väl hur mycket användning jag kommer att få av dessa DVD's egentligen. Ser ut som attde kommer handla mycket om förberedande saker inför körning och själva inkörningen, inte så mycket om körning i sig och hur man kan förbättra den när man redan har en körhäst.

Jag har en häst som fungerar utmärkt framför vagnen, visar inte det minsta obehag för vare sig sele vagn eller något annat som har drar. Fungerar lika bra med loksele, bröstsele och travsele, så har inget behov av att vare sig träna på att göra honom bekväm med selen eller med vagnen.

Jag vill bara utveckla körningen så att vi blir ännu bättre och höjer oss några nivåer till. Tävlar alltså redan i körning, men vill ta oss upp i klasserna i framtiden.

Vi håller på med parelli i all annan träning, så vore kul om man blev bättre på att ta med sig det tänket även när man sitter på kuskbocken.

Någon som vet med om dessa DVD's och tror att de kan vara värda pengarna för oss och gör så vi utvecklas mer, eller om jag ska spara pengarna och lägga dom på nån träning för AE istället?

Vore roligt om nån hade lite koll och kunde tipsa mig om ifall det är värt pengarna eller inte. För mig som är fattig blir det ändå rätt mycket pengar tyvärr..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
LinaN
8/12/12, 10:07 AM
#1

jaså det kommer äntligen?

gott, får kika på't och sen kan man hålla öron och ögon öppna och se vad man tycker om det man får se på trailer och sen vad andra säger.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
8/12/12, 10:13 AM
#2

kikade på det nu, och det är ju del 1, frågan är ju bara när del 2 kommer för som du säger, ni ligger ju lite före det som tas upp. själv är jag osäker på om jag skulle vilja köpa nu eller om jag ska vänta tills den eller de andra delarna kommer ut så man kna beställa allt samtidigt. jag är ju litet av den meningen att grunderna kan man aldrig få för mycket av och sen så skiljer ju sig engelsk och amerikansk kör-teknik och sådant säkerligen en del från den svenska vilket leder till att man kan hitta mycket nyttig information som man själv inte tänkt på även i denna första DVDn.

önskar man hade ett antal tusenlappar nu när man ändå hade planer på att beställa grejor men horsemans-reins och lite annat har företräde för körningen just nu, har ju ingen sele till honom alls nu ju så det är som det är med det.  Har till och med funderat på att sälja vagnen. men det gör jag nog inte ändå ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Zaphix
8/12/12, 10:36 AM
#3

Har nog aldrig ens sett amerikaner köra häst, bortsett från amishfolket och de håller ju inte på med sportkörning utan snarare brukskörning. Vilket iofs kan vara intressant för mig i framtiden, men just nu är det sportkörning jag vill hålla på med. :)

Den engelska körtekniken skiljer nog sigh inte så mycket med den svenska i sportkörningen iaf tror jag. I brukskörningen kanske vi inte tagit så många influeser däremot dock..

Vad håller de på med för sorts körning i USA förresten? Finns det sportkörning såsom maraton, precision och dressyr även där?

Är ju rätt intressant att veta vad det riktar in sig mot..

Det är ju en gigg på omslaget i alla fall, så lär inte vara brukskörning då. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
8/12/12, 10:49 AM
#4

#3 amerikanarna har ju hästvagnar som man knappt begriper hur de sitter ihopa. De har ju massor med konstiga klasser inom det mesta. De har ju nått i stil med showhorse in cart, som är typ gångartsdressyr med vagn och en massa annat.

Så intresserad av körning är jag inte att jag förkovrat mig i amerikanska körstilar och tävlingar, jag är ju intresserad av att kunna bruksköra min totto i första hand. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: