Annons:
Etikettfreestyle
Läst 2254 ggr
LinaN
2012-05-13 19:03

första freestylen

så, då vart det dags o visa dagens hittepå. Vi fick ju en liten kortare lektion freestyle efter vår audition förra veckan och då gick vi igenom litet saker. direct/indirect rein, och att hålla kollen på att Harry tycker det är ok att man sitter upp (för han högg efter min medis när hon satt upp och mig surade han rejält mot, så något har vi ju gjort väldigt fel….)

Men så idag så testade jag att gå igenom alla LVL1 assessment-tasken med Harry och det gick bra. Finns mycket utrymme för förbättring emn det kommer.

Men jag vart absolut gladast över att jag kände mig trygg och säker med att trava idag! Kändes jättebra och jag upplevde att min balans hängde med hela tiden också. Sen så provade jag att rida på bara en tygel o det har jag ju inte gjort innan så det vart spännande!

Måste däremot komma ihåg att få ner handen/tygeln till neutral och inte fortsätta ha den aktiv. O sen är det tamigtusan enklare sagt än gjort att slänga repet över näsan på honom, speciellt i traven ^^

Men jag är jättenöjd o härifrån kan vi bara komma vidare :D

fig 8 vart rätt svår utan sticken uppsuttet, upplevde inte att jag fick några faser alls mer än att göra mina direct reins och använda fokus/kroppen, men fick liksom inget stöd. Så fort jag fick med mig sticken upp på ryggen så gick det finemang och övningen flöt på fint i skritten. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Zaphix
2012-05-14 10:28
#1

Vilken mysig trav han har. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaN
2012-05-14 18:44
#2

#1 den är mysig! man kan sitta där i evigheter sålänge man är följsam ^^ Annars blir det inte så bra. Däremot så har jag inte lärt mig sitta ordentligt barbacka i hans energiska trav som han på sistonne gärna visat upp när vi försökt leka lite Liberty. :) Den kommer krävas en del för att kunna sitt i, men när jag väl kommit på hur jag ska bära mig åt och vi kan använda den så komemr vi kunna få fina poäng om vi skulle få för oss att tävla dressyr på klubbnivå :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

EwaAngantyr
2012-05-17 09:40
#3

Fint!!!!Glad

Upp till toppen
Annons: