Annons:
Etikettannonstorget
Läst 3749 ggr
Klasselover
2012-02-06 15:58

Lösdrift Östergötland

Slänger in en annons här även om chansen är liten att jag får svar ;) Letar efter en lösdrift i östergötland, runtom Mantorp/Mjölby. Kraven är fri tillgång på foder, fin halmad ligghall och en väl fungerande flock. Gärna någon slags paddock (även gräspaddock) så man kan arbeta någonstans inhägnat..

Någon som har en lösdrift som har en plats över, eller vet någon som har det?

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Annons:
yadhayezibas
2012-02-06 21:44
#1

Har du fått nåt svar?? Jag letar oxå i samma område men verkar inte finns nåt vettigt. Obestämd

Klasselover
2012-02-06 22:16
#2

Nej tyvärr :/

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Gyllir
2012-02-06 23:35
#3

Starta ett tillsammans! Finns säkert många som vill ha om det inte finns alls där.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

 

Klasselover
2012-02-06 23:56
#4

Kan bli svårt ekonomiskt för en utan fast inkomst (studiebidrag och helgjobb här och där), kostar ju ändå en hel del om man får tag på mark att hyra, antingen att bygga ligghall eller bygga om befintlig byggnad osv, sen vill man ju ha sadelkammare och annat "bekvämt". Sen har inte alla ett stycke mark i bakfickan att hyra ut härom, tyvärr ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

JoannaNi
2012-02-07 00:23
#5

Håller med Anne. Hör om du kan hitta fler som är intresserade, få ihop en liten grupp människor som söker lösdrift så kanske ni kan komma på något tillsammans. Någon annan kanske har pengar att lägga ut i början. Någon kanske känner någon som har något som skulle fungera men behöver lite renovering…

Ge inte upp! Och desto mer rika stallägare vet att det finns mer och mer intresse för lösdrift, desto större chans finns det att de bygger ut med en lösdrift istället för fler boxar.

Lycka till! :)

/ Joanna

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se

yadhayezibas
2012-02-07 17:27
#6

Jag och min sambo letar egen gård att köpa men är dåligt med sånt oxå. Hittar vi en så kommer vi absolut göra en lösdrift. Glad

Annons:
EvelinaS-L
2012-03-01 20:01
#7

Jag PM:ar dig :)!

_Kram Evelina
_

Klasselover
2012-06-13 00:13
#8

Puttar upp den här!

Finns en lösdrift där min häst står på bete. Ägaren ska lämna ut sina hästar på foder till hösten och jag får gärna stå kvar, om jag hittar sällskap. Så, finns det någon som letar lösdrift? Finns i Skänninge. Fri tillgång på grovfoder!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

EvelinaS-L
2015-01-22 02:00
#9

Hej, vet att detta är en gammal tråd. Men tänkte bara höra hur det gått för er? Har ni hittat nått lösdrift? :) 
Jag letar nu nämligen.

_Kram Evelina
_

hagströmskan
2015-02-04 21:27
#10

Hejsan! Jag letar med lösdrift i detta område!

Upp till toppen
Annons: