Annons:
Etikettstudiematerial
Läst 4384 ggr
JoannaLi
12/11/11, 11:09 AM

NH-böcker?

Jag är väldigt intresserad av NH, och har kastat mig över allt jag hittat här, men vet någon om det finns bra NH-böcker någonstans, eller någon bra hemsida (gärna på svenska, men inget krav) som är gratis?

Jag kanske är kvar på stenåldern, men jag måste säga att jag föredrar böcker då man vet var man har dem, de är transportabla och de funkar alltid, till skillnad från min dator.

Så någon som vet bra NH-böcker eller kanske rent av säljer?

Annons:
JoannaNi
12/11/11, 12:02 PM
#1

Pat Parelli har skrivit två böcker som de säljer på parelli.com. Men de finns säkert att hitta även här hemma. Den ena heter Natural Horsemanship och den andra Raise your hand if you love horses.

Sen finns Parelliconnect.com som är parellis nya medlems sida med allt man behöver mer eller mindre. De har en gratis test period på 30 dagar, där finns en hel del av deras magazin att ladda hem, och även en del filmer att titta på. Det är som sagt gratis i 30 dagar (även om de vill att du skriver in ditt kortnr) men du kan avsluta det när som helst. Verkligen värt att testa! (framförallt under julledigheten ;) )

Där får du även tillgång till hela den nya Level 1 paketet, med filmer om hästens zoner, och alla de 7 lekarna. Även tillhörande "lektioner" du ska göra med din häst.

Film är lite mer min grej, och då skulle jag tipsa om att köpa Parellis "gamla" Level 1 & 2 paket. De är så HIMLA bra. Finns inte längre i lager utan det är begagnat på Ebay som gäller.

Level 1 partnership innehåller 6 dvd och en massa pocket teori böcker.

Level 2 harmony innehåller 8 dvder och ännu mer teori.

Lycka till!

/Joanna

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se

JoannaLi
12/11/11, 12:06 PM
#2

Låter jättebra :)

Inget som man kan hitta på Biblioteket då?

(Sedan, måste bara kommentera, stor skillnad i våra nick? Ehm, neeej. ^^)

Gyllir
12/11/11, 4:17 PM
#3

Finns massor att läsa på biblioteket också. Här i Norrköping har de Mark Rashids böcker, de är jättebra! Sen finns Svens Forsström på biblan, och det kan också vara en helt ok att börja med. Men som JoannaNi tipsade om, Parelli har det bästa materialet!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

 

JoannaNi
12/11/11, 4:36 PM
#4

Jo en av mina elever vet jag har lånat pat parelli bok på henne bibliotek. Så det är bara leta.

Jag såg det, Joanna är inte vanligt. Sen är det alltid lika kul när Svenskar envisas med att jag heter JoHanna..

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se

JoannaLi
12/11/11, 5:20 PM
#5

Åh jag blir så lycklig!

Sökte mig in på kommunens bibliotekssida, och sökte på alla de här (Mark Rashid, Sven Forsström och PAT PARELLI!) och de har alla de här!

Gissa vem som aldrig kommer att klaga på biblioteket igen!? (Förutom om det är ett ypperligt befogat tillfälle, förstås ^^)

anyberg
12/12/11, 9:50 PM
#6

Det här är bra läsmaterial också: http://bok.markus.ridakademi.se/

http://www.equerry.se/Artiklar.html notera att artiklarna går att ladda ner gratis om du klickar på dem också.

Annons:
Gyllir
12/13/11, 11:16 AM
#7

#4 Men det är ju bara för att det är svårt att uttala ju! Fast du kanske inte syftade på mig, är trots allt inte svensk…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

 

JoannaNi
12/13/11, 12:28 PM
#8

#7 dig framförallt ;) just för att du inte är svensk :P

nej då med det roligste är när jag skickar mail, och där ser de både min mailadress och när jag själv presenterar mig. När de sen svarar heter jag plötsligt Johanna. Ush!

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se

Elshira
12/13/11, 4:03 PM
#9

Jag skulle kunna sälja min bok "dansa med hästar" om det skulle intressera dig? Den är i nyskick :) Kan ta någon bild om du vill.

150 kr + frakt (ca 25 kr skulle jag tro)?

Hakuna matata!

[Senyera]
12/15/11, 5:28 PM
#10

Elshira: Jag köper gärna boken "Dansa med Hästar" av dig annars :)

Bunn
12/16/11, 4:01 PM
#11

Jag köpte för några år sedan en bok som heter 'Mannen som lyssnar till hästar'. En kalasbra bok, skriven av Monty Roberts. Hittar du den på biblioteket/i bokhandeln så läs den! :)

Säker Hästhantering
2/2/12, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej, 
tack för ditt inlägg. Vad roligt att du gillar böcker. Jag älskar också böcker!
Har under åren delat med mig av mina erfarenheter kring hästhantering och det har hunnit bli fyra böcker.

I september 2011 släpptes min senaste bok genom ICA förlaget. Problemhästar heter den.
Jag har även gjort utbildningsfilmer med instruktionshäfte, verktyg som behövs för att skapa en bättre relation med din häst.

Här finns om mina filmer och böcker:
www.horse4ever.com

Jag ger också lektioner, clinics och läger:
www.ljb-naturalhorsemanship.se

Lycka till - MVH Lisbeth Johnson Börjesson

JoannaLi
2/5/12, 9:02 PM
#13

Finns 'Dans med hästar' kvar, du som sålde?

snällasnällasnällasnälla

Jag läste den för ett tag sedan, men insåg inte att det var så den hette, så nu är jag otroligt sugen på den!

Annons:
Elshira
2/5/12, 11:48 PM
#14

#13 Om det är min du tänker på så är den såld :)

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: